Snö och sol

Aaahh! Sol, snö, lagom många minusgrader. Härlig helg!







Häromkvällen upptäckte jag vad broddar kan ställa till med på fel plats. De är suveräna utomhus - men inte fullt lika lyckade när man slängt ifrån sig dem på hallgolvet. Jag kom med famnen full av tvätt, såg inte var jag satte foten, gled på broddarna som låg där - och föll som en fura. Hann inte ta emot mig så jag smackade pannan i parketten och tänderna i tröskeln. Trodde ärligt talat att jag skulle bli gul och blå, få en bula eller i alla fall en fläskläpp - men jag klarade mig alldeles utmärkt. Himla tur i oturen! :)

Och ja, nu har jag städat hallen.
_ _ _ _ _

Vet ni vad TOG är? Jag hade aldrig hört begreppet innan igår. Då var jag på Europris, och hittade dessa sockar och tights med just TOG-märkning. Som tydligen ska ange hur bra plaggen är på att hålla på värme. Om det funkar? Återstår att se. Naturligtvis slarvläste jag på förpackningen och trodde det var tights - visade sig vara strumpbyxor. Och det hade väl inte gjort nåt om de bara hade haft tillräckligt långa ben. Men icke - det fattas en decimeter. Ibland blir jag lite less på att ha så långa ben...

Men sockarna bör jag få på mig. Återkommer med rapport! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0