Klot

Igår var jag en sväng på stan med Unni - här i krokarna börjar nämligen mellandagsrean (eller vad man nu ska kalla det när det är efter nyår) först nu. Unni hittade både tröja och kjol medan jag för egen del bara kom hem med två äggkoppar - och dessa klot, inhandlade på loppis:



Vad man ska använda dem till vet jag inte riktigt - men jag tänker ha dem som prydnad i bagarstugan när jag får ordning där! :)

Inatt kom det en decimeter snö, så nu börjar det likna vinter också här. Det ska bli klart och kallt det närmaste dagarna, så nu finns det ingen ursäkt för att inte gå på långpromenad och njuta av den friska luften - och antingen prataprataprata med Unni om hon hänger med eller lyssna på Flaskepost fra P på digispilleren om jag går ensam. De två första av Jussi Adler-Olsens Avdeling Q-böcker var ruskigt spännande och det finns ingen anledning att tro att inte den tredje ska hålla samma klass!
_ _ _ _ _

Holmöbor i förskingringen - Marianne & Calle Hård bor delar av året hemma på ön, annars i Indien: For fellow Swedes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0