I björnskogen

Gissa vad jag såg igår?

En björnhona med tre ungar!!!!!

Det var när jag åkte från Malå och hunnit till Rågoliden (typ 4 mil från Storuman) som jag plötsligt såg den lilla familjen korsa vägen en bit framför mig. Häftigt. Vanligtvis har jag kameran bredvid mig i passagerarsätet, klar att fota vad än som dyker upp längs vägen - men naturligtvis låg den i ryggsäcken i baksätet just igår. Aaaagh. Å andra sidan hade nallarna säkert bara framstått som otydliga prickar. Men ändå.


Hipp hurra! :)
_ _ _ _ _

Jag hann en sväng ut till Holmön i lördags. Så nu har jag inspekterat bagarstugan
där pappa lagt in nya golvet. Shit, vad fint det blev!! :)





Så nu är det bara för mig att inhandla färg och sätta igång att måla! Såväl väggar, tak 
som fönster ska få sig ett strök eller två.

Fint väder ute på ön. Färjan är fortfarande på varv (heaven knows for how long), så istället kör bilfärjan Sanna godsturer två dagar i veckan:




Unni, det er en av disse blomstene du skal få! :)
_ _ _ _ _

Fint väder redan när jag åkte till Sverige i fredags:





Lokal inriktning på Luspengymnasiet:


_ _ _ _ _

... och fint på väg till Malå igår - stannade vid Vormforsen och beundrade vattenmassorna:






_ _ _ _ _

Till sist: mina underbara syskonbarn!!!




Kommentarer
Postat av: Unni

Tack snälla du:):)

2012-06-23 @ 17:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0