Mer quiz

Äh! Nu igen!

Trodde jag skulle hinna med en massa ikväll - och så somnade jag på soffan...
_ _ _ _ _

Quiz igår. En fjärdeplats och en delad andraplats - helt OK. Och vi prickade in tre rätta årtal
på musikdelen! :)

Vilket år avträdde Sverige Finland till Ryssland? (1809)

Vilket grundämne har högst densitet, guld eller bly? (guld)

Var ligger Nicosia? (på Cypern)

Vilket land kallade vikingarna Gårdarike? (Ryssland)

Vilken norsk idrottsutövare avslutade sin karriär nu i helgen? (Oddbjørn Hjelmeset)

Vilket var det första överljudsflygplanet (Concorde - fast enligt Wikipedia var de bara tvåa...?)

Odd kunde massa musik, och tur var det. Jag kände igen en enda låt:



Söta tanter! :)
_ _ _ _ _ _

Nehej, bäst att krypa till sängs. Imorgon blir det promenad till jobbet - bilen är inlämnad på skolans verkstad. Kände igår när jag körde hem att det var nåt konstigt med den. Hela bilen gungade. Kollade igår kväll att hjulen är ordentligt åtdragna, så det är inte det som är problemet. Fjädringen, kanske?

Oavsett vad - tur att det inte hände förra söndagen när jag körde över fjället sent på kvällen och inte mötte någon på många mil (och det dessutom är dålig täckning). Och nu är det bara att hålla tummarna för att det inte kostar en förmögenhet att åtgärda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0