Korrigering

Det var väl det jag visste. Nu har yr.no lugnat ner sig en smula - den senaste prognosen för torsdag lyder på 45 mm regn. Men det räcker för att gå ut med ännu en varning:
 

Melding fra NVEs flomvarslingstjeneste for Nordland: Det er ventet mildt vær og store
nedbørsmengder torsdag 22.3. Vannføringen ventes å kulminere på nivå over 5-årsflom.


För säkerhets skull har jag köpt nya gummistövlar. Tänk er sådana där roliga och färgglada stövlar, sådana där som man blir riktigt glad av. Ser ni dem framför er? OK. Och så kollar ni in de jag kom hem med:



Suck. Det finns klara nackdelar med att dra 43-44 i skor och dessutom vara utrustad med Hallux Valgus. Urvalet blir väääldigt begränsat. Hittade ett par som var en aning finare (fast fortfarande svarta) - men de var så långt från rymliga man kan komma och inte ens 44:orna gick på... aaaagh.

Jag tog mig förresten stort sett torrskodd från skolan och ner på stan efter jobbet, trots strilregn och slask. Helly Hansen-kängorna är, om inte helt vattentäta, så i alla fall nästan. Och i alla fall när man inte ska gå så långt. Däremot blev byxorna rätt blöta efter att TRE bilar kört förbi och stänkt ner mig. Tack för det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0