Gamla damer

Avgångseleverna har "ståkuke" den här veckan. Nej och åter nej, ordet avstavas INTE som ni tror!! Det är sammansatt av "ståk" och "uke", alltså en vecka för bråk/larm/oljud. Eller helt enkelt lite ståhej. Det är nytt tema varje dag, och att döma av dem som kom stapplandes in på biblioteket misstänker jag att dagens tema var "pensionärer" eller nåt ditåt...



När några av dem frågade efter material om Cubakrisen sa jag "Men den minns ni väl?", varpå en av dem replikerade: "Nä, närminnet är inte vad det varit, men jag kan berätta en massa för dig om första världskriget"... :)
_ _ _ _ _

Mer regn.



Undrar om jag inte var optimistisk i överkant när jag svängde in på Europris efter jobbet och köpte en solstol...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0