Vardag igen

En semestervecka går ganska fort.

Jag kom tillbaka till Mosjøen inatt, vid 00.15. Vi var på Skeppsviks herrgård och åt buffé igår eftermiddag (försenad 40-årsmiddag för Rickard), därav den ovanligt sena avfärden. Det är inte ofta som solen redan är på väg ner när jag styr kosan västerut... :)

Denna gång såg jag älg, räv och norrsken på min färd. Stannade och försökte fotografera himlafenomenet, men hur mycket jag än stirrar på resultatet ser jag ingenting annat än en svart display. Inget att lägga ut på bloggen, med andra ord... (det var ju det där med att läsa i bruksanvisningen om mörkerfotografering... kanske på tiden).


Skeppsviksfjärden




Isblankt... och inte många sandkorn. Tur då att en liten herre får hålla moffarn i handen...


... och mamma såklart!


Min fina lillasyster!!

Jag är glad att jag hade Journal 64 att lyssna på i bilen - spännande så det förslog, och inte en chans att bli sömnig bakom ratten. Det var 20 min kvar av boken när jag kom hem, så jag satt uppe och hörde färdigt innan jag kravlade isäng. Är i fin form idag, men jag misstänker att jag kommer gäspa käkarna ur led på quizen ikväll...



Det har varit soligt och fint väder nästan hela veckan. Här på promenad i Sävar:





Och så ännu ett par bilder från Holmön - där två älgar gick om kring på grannens åker:






K-k-kallt att köra traktor...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0