Stolpe in!

JAAA!!! Trots att färjan är på varv och dessutom, som det ser ut, blir minst ett par veckor försenad, har jag nu lyckats få golvplankorna till bagarstugan ut till ön!!! Jag, Rickard och pappa var och köpte dem på Beijers igår, och igår kväll när jag skjutsade ner pappa till färjan frågade vi besättningen på Öfararen om det möjligen kunde finnas en möjlighet att skicka ut dem med kvällsfärjan nu ikväll. "Inga problem, det är bara att lasta ombord!", sa de. Så ikväll körde vi ner till Norrfjärden med de 7 buntarna med spontat furugolv. Pappa stod beredd i Byviken med traktorn och en bekant som hjälpte honom att få upp alltihop på flaket. Nu ligger golvet i ladugården, och till veckan har käre far tänkt börja lägga det.


På plats i Norrfjärden

Ja, ni ser - jag har hittat kamerasladden! :) Därmed kommer här också bilden på Rasmus och hans födelsedagsfirande mamma:


Kram min finaste mamma!

Fler bilder på allas vår goseklump:


Hej moffar! Jag äter frukost jag!


Vad jag äter? Jo, här ska du få se. Skinka!!


Måååål! Spela boll är en höjdare!


Jag kan också lada ved!



Kvällssol i Vännäsby:





Nu ska jag umgås med syster och svåger (liten herre sover) för imorgon bär det av västerut igen. Enligt pappa kan det bli snö längs vägen...

God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0