Kläderna

Danmarkskläderna! :)
 
 
Jodå, det blev dyrt. Men det var det värt! Den rosa blusen har knepig passform och en av tunikorna är lite för stor, men annars passar allt. Och förra helgen gick jag igenom garderoberna och sorterade ut en hel del som (av någon konstig anledning...) inte passar längre, så det finns plats för de nya plaggen. Den norska motsvarigheten till Myrorna har klädinsamling utanför Sjøsiden, så jag ska ta med mig de fyra proppfulla påsarna dit - kanske de kan komma till nytta nån annanstans!
_ _ _ _ _
 
Plusgrader de senaste dagarna, så snötäcket har krympt - och på mindre vägar är det rätt halkigt. Det hindrade mig inte från att trava runt Åremma idag igen:
 
 

 
 
 
Annars har det handlat om biskvibakning. Fast nu har jag slut på mandelmassa - räknar med att proviantera nästa helg, då jag ska till Sverige om inte vädret sätter käppar i hjulet.
_ _ _ _ _
 
 
Idag firar man "Den stora biodagen" i Norge. Det är 25-årsjubileum, och i Mosjøen har det visats filmer nonstop hela dagen. Jag har precis varit och sett Taken 2 med ett par bibliotekariekollegor. Gillade ju ettan, men den här? Nja. Vi skulle nog satsat på James Bond istället. Det är bara det att Skyfall inte började förrän 23.15, så den filmen är inte ens slut än! Och nu är jag klar för sängen...
 
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0