Ännu mer...

Var det inte det jag visste! Klädöversikten skulle varit ännu längre... hittade nämligen fina linnen på Lindex för ett par veckor sen, ett rött och ett blått - bilden till vänster:
 
 
 
Bilden till höger? Ehm... jag promenerade till jobbet imorse, och tog bussen hem. Missade 16.10-bussen med typ två minuter, så jag gick in på Sjøsiden i väntan på nästa buss. Snubblade in på Lindex (igen) och vad såg jag? "Slutrea - ta två, betala för en, gäller alla rödmärkta varor". Småsnål som jag är var jag ju tvungen att kolla närmare. Och hittade två blusar - för sammanlagt 149:- istället för 598:-. Därmed är nästa sommar snart säkrad vad gäller kläder... :)
 
Men NU är det köpstopp!!! Det enda jag får köpa är om jag skulle hitta sköna skor. Det händer så sällan att alla chanser måste tas. Vådan av hallux valgus, plattfot och storlek 43-44...
 
Förresten, den danska butiken har meddelat att varorna nu är skickade!
_ _ _ _ _
 
Ett helt annat fynd - från Askeladden bruktbutikk på Mo:
 
 
De sålde böcker för 40:-/påse, så det blev ett gäng engelskböcker (till ett av de andra biblioteken på Mosjøen vgs), en bok om Ranas historia samt några årsböcker för samma område (till mitt bibliotek). Jag vet, jag vet, jag ska inte tänka på jobbet när jag är ledig - men så är det den där möjligheten att göra en kupp... som jag inte riktigt klarar att släppa... :)
_ _ _ _ _
 
Fint kvällsljus igår: 
 
 
Idag duggregnar det. Och imorgon blir det skyfall, om man får tro meteorologerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0