Mer quiz

En tredje- och en fjärdeplats igår kväll. Inte så illa, även om vi i vanlig ordning torskar på musiken. Nollpoängaren kom när vi skulle svara på följande:
 
Vad heter bandet? Varifrån kommer de? Vad heter de båda systrarna i bandet i efternamn?
 
 
Heart, Canada, Ann & Nancy Wilson
 
Suck.
 
Fast annars klarade vi lite av varje:
 
I vilket afrikanskt land är afrikaans ett av de officiella språken? Sydafrika
 
Vilket instrument spelar Elisabeth Turmo? Fiol
 
Vad kallas med ett latinskt namn skräcken för att titta på döda människor och djur? Nekrofobi
 
I vilken stad ligger Latinerkvarteret? Paris (fast det finns ett sådant kvarter i Köpenhamn också)
 
Vilken organisation grundades 1853 av bland annat Henri Dunant? Röda Korset
 
Vad betyder Anno Domini? Herrens år
 
I vilket land ligger Transsylvanien? Rumänien
 
Vad är Kohinor? En diamant
 
Från vilket land kom Alfred Nobel? Sverige
 
I vilket fylke ligger Måsøy kommune? Finnmark
 
Vem skrev novellen Babettes gästabud? Karen Blixen
_ _ _ _ _
 
Idag har jag gjort nåt jag inte har gjort på 20 år. Spelat innebandy!! Det är ett gäng tjejer från jobbet som träffas och tränar en gång i veckan. Skitkul, det här kommer jag att göra fler gånger! Och att jag kom hem utan brutna ben är väl närmast att betrakta som succé? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0