Min garderob

Jisses. Den här månaden har jag köpt mer kläder än jag normalt gör på ett helt år...!
 
Det hela startade med ett par jeans på Lindex i början av månaden.
 
Sen hängde jag med Unni som letade kläder till personalfesten som vi hade häromveckan. Insåg att jag behövde fina strumpor att kombinera med "den lilla svarta", så jag köpte några par på Lindex (kunde ju inte köpa bara ett, det är som att be om att det går hål på dem när man drar dem på sig). Sen gick vi vidare till Match - som precis hade fått hem en ny höst-/vinterjacka. Provade - och den passade perfekt. Och jag som letat höstjacka - länge. Bara att slå till!
 
Sen sa expediten att "imorgon har vi stor rea, bland annat en hel del kläder i stora storlekar" - så då gjorde vi såklart en ny runda dagen efter. Och jodå, jag gjorde flera fynd. En svart tröja, en lila tröja - samt dessa två: 
 
   
 
... alla kostade egentligen mellan 400 och 600 kr, men var på rea för 50:- per plagg.
 
Så var jag hemma på höstlov och inhandlade ett par svarta jeans på Coop. Alltså, jag brukar sällan hitta byxor som passar - är de tillräckligt vida över rumpan har de vanligtvis 10 cm för korta ben. Antingen ska man vara lång och smal eller kort och tjock. Lång och med stor rumpa är en mycket opraktisk kombination - men så har jag upptäckt att jeansen på Coop (modellen som heter 656 och säkert är en herrbyxa) faktiskt passar mig. Hurra! :)
 
Häromkvällen gick jag bananas i en dansk klädbutik på nätet. Ska inte tala om hur mycket jag beställde för... låt oss bara säga att jag hoppas jag inte går i konkurs när paketet ska genom tullen. Och så håller jag förstås tummarna för att det jag beställt faktiskt passar! (OK, för den som är nyfiken: jag har bland annat beställt denna) Klyftigt nog anger butiken de faktiska måtten på kläderna - så jag har mätt och jämfört med kläder jag redan har. Sen vet man ju aldrig hur det är med passform ändå... så vi får se hur det går. Hade väääldig lust att beställa den här västklänningen - men insåg att skulle jag få den tillräckligt vid över höfterna hade den blivit åt pipan för stor över bysten. Jäkligt opraktiskt att inte vara samma storlek hela vägen.
 
Förresten - snacka om att storlekarna varierar från leverantör till leverantör. I beställningen finns en tunika i storlek S - och en i XXL. Med exakt samma mått...!!
 
Igår var jag och Unni på Mo. En riktig shoppingdag... även om det inte bara handlade om kläder. Fast på KappAhl blev jag förälskad i en vinterjacka. En vind- och vattentät vinterjacka med tejpade sömmar. Som det dessutom råkade vara 200:- rabatt på, just igår. Kunde bara inte gå ifrån den... så nu har jag jackor så jag klarar mig.
 
 
Och sen reade Hennes & Mauritz halsdukar, och den här passar ju fint till jackan... :)
 
 
Hm. Tror det var allt. Som om inte det skulle räcka.
 
Nu är nästa projekt att rensa i röran - det vill säga gå igenom garderoberna och kvitta mig med sånt som jag inte längre använder. Jag är lite av en hamster ("vem vet, kanske jag får användning för det nån gång" - ehhh... tror inte det).

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj, vad mycket du har hittat! Fina grejor! Du får lågga upp bilder på importkläderna sen. De som du inte länkat till.

2012-10-21 @ 18:39:18
Postat av: Jenny

I will! :)

2012-10-21 @ 18:55:40
URL: http://jennyinorge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0