Snövit

Effektiv fredagskväll - har bakat 92 biskvibottnar, diskat en stor disk och tvättat två maskiner.
 
Och sett en film. Snow White and the Huntsman. Den har tydligen slagit an såpass väl att det planeras en (eller två) uppföljare. Oj då. Tror knappast jag kommer se dem. Visserligen är jag dyngtrött och hade vissa besvär att hålla mig vaken genom hela filmen så jag gör den nog inte rättvisa - men för mig framstod det hela som ett inte alltför övertygande sammelsurium av den ursprungliga sagan (jodå, det förgiftade äpplet och dvärgarna är med) kombinerat med diverse element från populära fantasyfilmer (tänk t.ex. Sagan om ringen och Harry Potter). 
 
Å andra sidan hittade jag en recension som skryter filmen upp i skyarna: "en riktig sagosmällkaramell", "den gamla sagan får en riktig vitamininjektion", "en härlig och uppfriskande uppdatering av sagan, och väl värd ett biobesök".
 
Jisses. Jag har nog missat nånting här...! 
 
 
Får sova på saken. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0