Fun

Well. Vad ska man säga? Önskade mig en CD i julklapp. När vi var på stan ett par dagar innan jul bad syrran mig gå in på Burmans Musik och fråga om de hade den. Det är trångt om saligheten därinne så hon ville inte gå in med barnvagnen ("Du kan ju glömma bort den efteråt, så slår jag in den" som hon sa). Sagt och gjort, jag gick in. Och följande konversation utspann sig mellan mig och en surmulen, korthuggen ung man:
 
- Hej, jag undrar om ni har skivan Some Nights med Fun?
- Aldrig hört om.
- Ehh... alltså, de ligger på topplistan.
- I vilket land då?
- Tja, USA bland annat.
- Hmpf.
- ???
- Nej, den har vi inte.
 
Nähäpp. Ett par dagar senare hittade jag skivan. På Åhlens. Vägg i vägg med Burmans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0