Örnsköldsvik

Det blev ett effektivt dygn i Örnsköldsvik i slutet av jullovet. Åkte ner mitt på fredagen. Var in en sväng på Parkskolan och levererade biskvier till en tidigare kollega. Skolan var nästan folktom (ja, vad kan man vänta en fredag eftermiddag under jullovet?) men de tappra själar som jobbade följde mig till biblioteket (som också haft jullovsstängt) så att jag fick kolla hur det ser ut där. Nya gardiner (fina!), ny soffa i tidningshörnan (läcker, men sen fick jag höra att den inte är så praktisk), härlig fondvägg på barnavdelningen (den var det prat om redan när jag jobbade på Park). Och även en del saker som inte ändrats sen min tid - till exempel det mesta som hänger på anslagstavlan vid datorerna. Har en misstanke om att ett och annat är ganska inaktuellt...
 
Efter Park gjorde jag en snabb repa på stan och kände mig nostalgisk. Passade också på att besöka Zizzi-butiken (damkläder i stora storlekar). Har ett och annat Zizzi-plagg (köporgien i oktober, ni vet - den danska nätbutiken), och tänkte att jag kanske kunde hitta nåt fint på rea. Så icke. Bara sånt jag definierar som tant-kläder.
 
Åkte upp till Vintergatan igen och ringde på dörren hos bästaste Berit, tidigare kollega. Och jodå, både hon och maken var hemma! :) Vi hann med en timme av skvaller och "vad har hänt sen sist?" innan jag körde vidare upp till Sörliden och Ulrika. Där var Tova och Maria redan på plats - tjejmiddag med massa prat!! Och sen Tova och Maria åkt fortsatte jag och Ulrika surra - till halv två... då insåg vi att vi nog borde sova. Jag övernattade, nämligen. Och klockan åtta på lördag morgon var Eva och Sven bjudna på frukost!
 
Lördagen startade därmed med trevlig samvaro och mera prat! Sen körde jag söderut till Köpmanholmen och tidigare kollega Kerstin. De bor numera ett stenkast från havet, så vi gick en promenad och beundrade utsikten. Och så pratade vi... :)
 
På vägen hem svängde jag förbi Gullänget och ringde på hos en kompis för att överlämna gåva till hennes nyfödda dotter. Men där tog tajmingen slut - hon var inte hemma så jag fick lägga paketet i brevlådan.
 
Kom tillbaka till Vännäsby på lördag kväll och konstaterade att jag hunnit med en hel del!
 
Inre hamnen
 
Öviksfjärden
 
Fjällräven Center (tidigare Swedbank Arena)
 
Köpmanholmen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0