Stövlar

Moster Jenny fick den stora äran att lägga Rasmus ett par kvällar under jul och nyår. Den lille lintotten hade inget emot att det var jag som följde med honom upp till sovrummet, men i vanlig ordning tog det en del tid innan han föll till ro och somnade. Förstår att det kan kännas ganska jobbigt för föräldrarna ibland, när det kan ta ett par timmar innan han äntligen somnar, men för mig som bara gör det nån gång emellanåt är det ganska mysigt!
 
Hur som - vi roade oss med högläsning innan vi släckte lampan. Just nu är favoriten en bok om hur det går till på byggarbetsplatsen. Det snickras, muras, sågas och så vidare. På ett uppslag gjuts ett betongfundament och man får se hur betongarbetarna klafsar omkring i den våta betongen. "Men vad har de på fötterna?" står det i texten. Och varje gång jag läste den meningen, pekade Rasmus på gubbarna på bilden och sa: "mossens tövlaj" - vilket alltså betyder "morfars gummistövlar". Han har nästan aldrig sett sin morfar med nåt annat på fötterna, så det är inte så konstigt - men första gången jag fick höra det var jag tvungen att bita mig i läppen för att inte börja fnissa... :)
 
Apropå byggarbetsplatser - hittade en skitläcker tröja som jag tror Rasmus skulle älska - men den finns bara upp till 98 cl. Han är så stor att han numera använder 104 cl... synd!!
 
(http://www.bokextra.se/produkt/15276/lego-duplo-kortarmad-t-shirt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0