Snark...

Fin regnbåge i morse
 
Kvällssol
 
Men suck!
 
Efter middagen skulle jag bara läsa ett par sidor, och sen gå ut på promenad. Satte mig i soffan, lutade mig tillbaka, läste en sida eller möjligen två - och somnade. Vaknade till och ringde pappa, och somnade sen igen. Och sov ett par timmar. Aaagh! Har precis dividerat med mig själv om jag ska gå ut en sväng nu - men klockan har passerat 23 och även om det är ljust dygnet runt så ska jag ju upp tidigt imorgon, så det får vara. Antar att jag behövde sova... och hoppas jag inte ligger och snurrar när jag väl lägger mig i sängen.
 
Jaja. Över till nåt annat - gårdagens quiz. Helt otroligt - men trots otur och stolpe ut så det stänkte, så bärgade vi två tredjeplatser!
 
Sånt vi kunde:
 
De tre nornorna i nordisk mytologi heter Urd, Verdandi och...? Skuld
 
I vilket land är Luanda huvudstad? Angola
 
Vilken actionfigur heter Peter Parker när han är "civil"? Spiderman
 
Vilket instrument spelar Truls Mørk? Cello
 
Vem spelar Emils pappa i filmerna om Emil i Lönneberga? Allan Edwall
 
När upplöstes unionen Österrike-Ungern? 1918
 
Vilken norsk kung dog i slaget vid Svolder? Olav Trygvasson
 
Vilken norsk stad ligger längst västerut? Florø
 
Var i Finnmark var det varmast i Europa i fredags? Karasjok (30.8 grader)
 
Vem skrev "Mannen som elsket Yngve"? Tore Renberg
 
Vem är president i Norges Idrottsförbund? Børre Rognlien
 
Vad heter Israels premiärminister? Benjamin Netanyahu
 
Vilken författare skriver om Svend Foyn? Jan Mehlum
 
Vad heter Chelseas nye tränare? Jose Mourinho
 
Vilket parti var Steinar Bastesen med och grundade? Kystpartiet
 
Det här (bland annat) missade vi:
 
I vilken världsdel lever sengångaren? Sydamerika
 
Hur många OS-guld tog Carl Lewis i längdhopp? 4 (1984, 1988, 1992, 1996)
 
I vilken fransk stad har flygplanstillverkaren Airbus sitt säte? Toulouse
 
Vad heter den översta divisionen i dansk fotboll? Superligaen
 
I vilket fylke ligger Kragerø? Telemark
 
Vad är Justin Biebers andranamn? Drew
 
Hur många revbenspar har en människa normalt? 12
 
Den här veckan klarade vi båda intro-frågorna på musikdelen. Här den första:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0