Hypnotisören

Tjohej! Det blev 3 mil! :)
 
Fast sen blev det en rejäl bit chokladkladdkaka också... så då är jag tillbaka på ruta ett.
 
Kollade Hypnotisören medan jag cyklade. Nä. Den var inte alls lika bra som boken. Den blev ju aldrig särskilt spännande! Tänker att det kanske inte är så lyckat med Lasse Hallström som thriller-regissör, han är ju bäst på en helt annan typ av filmer. Nästa bok, Paganinikontraktet, ska också filmatiseras (fast den är visst försenad) - men då med Kjell Sundvall vid rodret. Det har jag mer tro på.
 
Dessutom: hela Hypnotisören går i så mörka toner att långa stunder ser man bara folk som silhuetter. Ganska irriterande.
 
Fast jag tror jag kan vänja mig vid Tobias Zilliacus som Joona Linna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0