Vårvinter

Idag var det bara ett måste att gå på promenad!!! Jag tog det lugnt - har inte varit ute och gått sen innan jag blev förkyld - men det gav å andra sidan sig självt i och med alla fotopauser... :)
 
 
 
 
 

 
Snopet - det brukar ju alltid vara välplogat hela vägen runt Åremma. Idag borde jag kanske haft med mig skidor...
 
 
 
Den lilla pricken på fjorden är färjan till Hundåla:
 

 
Faktiskt var det såpass varmt i solen att jag satt en timme på verandan när jag kom hem. Fast det blev lite blött - hyresvärdarna har inte skottat av sin veranda så det droppade ner på mig...
_ _ _ _ _
 
JAAAAAA!!!!! ÄNTLIGEN VM-GULD!!!! GRATTIS JOHAN OLSSON!!!!
 
Jag har kollat loppet med norska kommentarer - struntade i SVT när de skickade hem Jacob Hård och Anders Blomquist. De är ju världens bästa längdåkningskommentatorer, men när de nu fick fullt upp med Vasaloppet, så...

Hur som. De norska reportrarna var också fulla av beundran för Olssons insats, och när de intervjuade Northug efteråt gratulerade han till guldet och sa att det verkligen var välförtjänt. Och det kan man ju hålla med om - herregud, att åka helt ensam sådär, med ett helt koppel jakthundar efter sig. Så himla kul att det höll hela vägen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0