Ovädret Hilde

Ojdå. Ska skynda mig ut på dagens promenad innan detta slår till. Just nu är det ganska lugnt, det regnade och blåste igår kväll/natt men nu verkar det som om vädret håller andan inför nästa utblåsning:
 
Ekstremvarsel

Navn Hilde  

OmrådeTrøndelag og Helgeland

Fase B    

Tidspunkt lørdag 16. november kl 05:28

Meldingen om ekstremværet  «Hilde»  gjelder for  Trøndelag og Helgeland    

I dag, lørdag kveld, og tidlig natt til søndag, ventes vestlig sterk storm 30 m/s, med vindkast på 40-50 m/s inn over land. Det blir høye bølger inn mot kysten. Signifikant bølgehøyde er ventet å bli omkring 13 til 15 meter.        

Beskrivelse av værsituasjonen:      

Lavtrykk rett sør for Island går mot nordaust, forsterker seg til et stormsenter, ventes ca 970 hPa rett vest for kysten av Nordland i kveld, fortsetter hurtig nordaustover. Sør for lavtrykksenteret blir det vestlig storm og høye bølger inn mot kysten av Helgeland og Trøndelag. Flo er ca. kl. 22 i dag lørdag kveld.


Glad att jag bor i en källarlägenhet så behöver jag i alla fall inte bekymra mig för om taket kommer lätta...
_ _ _ _ _

I Bergen vräkte regnet ner igår, värre än nånsin. Kaos med översvämningar, vägras och
strömavbrott - se mer här. Hoppas vi slipper det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0