Unicorn Design Clothing

Jag vet, jag har kläder så det räcker - men när jag fick ögonen på den här tunikan kunde jag bara inte stå emot...
 
 
Allra helst ville jag ha en havsblå, men den var slutsåld. Det fick bli burgund istället - lika fint! Kläderna tillverkas upp till storlek 5XL och finns i massor av färger. Det är mest klänningar och tunikor men också kjolar och byxor, och allt är i en slags... tja... romantisk stil, kan man kanske säga. Eller fantasystil - en del plagg för tankarna till Sagan om ringen. Kanske inte nåt man har till vardags, men... ändå!
 
Dessutom gillar jag att tillverkaren månar om sina anställda:
 
Holy Clothings kläder tillverkas i egen fabrik som ligger i närheten av New Delhi i Indien och man är mycket mån om sin personal. Alla anställda är vuxna män över arton år och många av dem har arbetat där i upp till åtta år, så länge som fabriken funnits. Alla anställda som behöver får gratis busskort och de får lön även under sjukdom, antingen de själva är sjuka eller om någon i familjen behöver tas om hand. De har paus för att dricka te morgon och eftermiddag och en lunchrast mitt på dagen. Av de män som broderar för hand är de flesta muslimer, de har även ledigt en stund varje fredag morgon för bön.
 
Om ni blir nyfikna på kläderna kan ni kolla in alla modellerna här: http://www.unicornclothing.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0