Fast egentligen...

... blir avloppet en senare historia. Rören ska användas till dräneringen, inte nåt annat. Vilket pappa helt säkert har förklarat flera gånger men som jag ändå inte fått med mig. Skäms!

Idag har vi förberett för grävarbetet och flyttat på de blommor som vi inte vill förlora (ros, pion, akleja...).



Och så har jag vädrat sängkläder och annat till bagarstugan - planen är att premiärsova där i natt även om det antagligen blir ganska kallt (element är för veklingar):



Noterar att det kommit snöbyar på fastlandet. Jaja. Här har vi haft sol stora delar av dagen. Som vanligt. Härligt! Fast det börjar redan bli så torrt i markerna att jag håller tummarna för väderomslag. Det behövs massor med regn om det ens ska vara lönt att sätta potatis i år...

Funderar på att cykla ner till Byviken ikväll om jag bara lyckas ta reda på när de tänder majbrasan. Det om något brukar vara kallt, hur väl man än klär sig... brr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0