Effektiv

... hade jag tänkt vara i helgen. Har väl gått lite sisådär. Exakt 209 biskvier är bakade, och ett par julklappar inhandlade. Billybokhyllan är monterad (minus vitrindörrarna, för först måste hyllan förankras i väggen). Två satser pepparkaksdeg är fixade och ligger i kylen. Och alla återvinning är sorterad och bortfraktad. 

Men. Pepparkakorna är inte gräddade, Cornelias filt inte färdigvirkad, jag har inte rengjort under badkaret eller för den skull dammsugit och torkat golven. Och inte har jag skrivit julkort. Fast det sistnämnda, samt sanering av köket efter biskvibaket, ska nog fixa sig innan kvällen är slut.

Sen trodde jag i min enfald att jag skulle hinna slappa också. Hur tänkte jag egentligen? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0