Baka kaka

Mmmm... tror bestämt jag måste prova göra en sån här!! :)
 
Banan og toffee-pai
 
Som av en händelse har jag flera burkar med sockrad kondenserad mjölk hemma - hittade ett annat recept för ett tag sen där det ingick, men det blev aldrig av att jag bakade och nu minns jag inte ens vad det var för nåt (annat än att det antagligen var sött och väldigt kaloririkt...).
 
Men det blir oavsett ingenting bakat just nu. Jobbar kväll i Sjulnäs (till kl 19). Det är andra kvällen den här veckan, då vi hade berättarcafé i måndags och jag hoppade in istället för kollegan som egentligen hade kvällspasset. Då kom jag inte hem förrän vid 21, ikväll blir det i bästa fall 19.30. Det känns att det är längre arbetsdagar här än i Norge... där jag inte jobbade kvällstid och där min vanliga arbetstid var 8-15.30. Här slutar jag i bästa fall kl 17.00. Nåja, jag har själv valt det och jag klagar inte!
 
Förresten, jag har glömt berätta vad jag gjorde förra måndagen - då var jag på anrika Krokodil och lyssnade på Johan Theorin som pratade om sina böcker och berättade skrönor från Öland. Trevligt! Och proppfullt med folk. Det var inte sista gången... ska definitivt ta chansen att lyssna på fler författare! Här är Kulturföreningen Ordmåns program för våren.
 
Nä... man ska väl inte blogga på arbetstid. Bäst att göra lite nytta - gå igenom senaste BTJ-listan, till exempel. Höres! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0