IKEA

Idag har jag varit utomlands! I Finland, i ca 6 minuter... :-) Åkte till Haparanda för att gå på IKEA, men passade också på att besöka landet på andra sidan gränsen (den ligger inte mer än typ 100 m från varuhuset).

Det var dock nära att det inte hade blivit nån resa - eftersom parkeringen inte var plogad imorse. Jag fick kämpa för att få ut bilen som bara spann i all snö - men skam den som ger sig...!

Om jag gjorde några fynd? Jodå. Fyllde bilen med både egna och andras beställningar - samt ett och annat som jag alls inte behövde.

Det blev en matpaus på IKEA-restaurangen också. Var och en blir salig på sin fason, men jag måste säga att jag höjde på ögonbrynen när bordsgrannarna hade lingonsylt på sina pommes frites...!

Finland:



Hej då IKEA:



Vägg i vägg med IKEA finns Sveriges största (?) godisaffär - så överväldigande att jag nästan blev avskräckt:







... och inte var det särskilt billigt heller! Men jodå. Jag köpte ett och annat ändå.

Nu soffan och Melodifestivalen. Inga givna favoriter i år. Tror jag håller på att växa ifrån hela jippot... :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0