På resa

Den här helgen tillbringas i Uppsala/Stockholm! Jag tog flyget ner från Luleå på torsdag kväll och sammanstrålade med Eva-Marie på Arlanda. Därifrån blev det flygtaxi till Sonja i Vreta, där Eva med familj redan fanns på plats efter att ha bilat ner under dagen.

Fredag morgon gav vi oss iväg vid 7-tiden, och efter tre timmar i bil och på buss, tåg och båt anlände vi till målet för dagen: Skansen! En upplevelse att vara där med små barn... intensivt, ganska utmattande - men himla mysigt!!







Alltså, jag hann nästan inte ta några bilder...!

Igår var vi vid svandammen i Uppsala och matade fåglar:





... och så har vi hunnit avprova lekplatsen och skogsdungen bakom Sonjas hus:





Igår kväll åt vi pulled pork i wraps. Lovisa lade ihop sin med stor koncentration:



Nu är den lilla familjen på väg norrut igen efter att ha släppt av mig på centralstationen. Jag tar tåget till Stockholm och hälsar på en kompis innan flyget lättar vid 18-tiden ikväll.

Härlig helg!! Även om jag är dyngförkyld - och ser ut att ha smittat både Lovisa och Rasmus..,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0