5:2

 
Varför inte? Egentligen har jag alldeles för dålig karaktär för att ha chansen att lyckas med nån som helst slags diet (har väl i och för sig aldrig provat nån... eftersom jag gett upp redan på tankestadiet), men 5:2 känns som att det skulle kunna vara genomförbart. Har lånat hem en bok i ämnet och blev nästan lite inspirerad! :)
 
Fast... bokens recept lämnar jag därhän. De där dagarna när man ska äta minimalt, då tänker jag baske mig inte stå vid spisen och tillreda Flamberad anka smaksatt med teAromatiska ångkokta blåmusslor eller Lammgryta med flageoletbönor! Nä, enkelt ska det vara. Idag är första dagen jag testar (dumt egentligen, att tala om det - kanske hela upplägget spricker redan innan kvällen...), och jag har satsat på enklast tänkbara meny:
 
Frukost
1 knäckebrödskiva
1 satsumas
 
Lunch
1 kokt ägg
2 knäckebrödskivor
85 g tomat
 
Mellanmål
1 äpple
 
Middag
1 kokt ägg
3 knäckebrödskivor
180 g blomkål
100 g gurka
 
... och enligt kaloritabellen längst bak i boken (som jag tänkt kopiera, för den är bra även om recepten är åt skogen) borde detta landa på 498 kcal. Precis inom ramen för de tillåtna 500.
 
Än så länge går det bra, men visst - jag kastade längtansfulla blickar mot kollegans currykyckling när vi åt lunch.
 
To be continued!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0