Dränering

Japp, det blev cykeltur till jobbet i fredags. I shorts och linne!! Smällvarmt, och svettigt därefter... :)
 
På fredag kväll körde jag till Sävar och övernattade, och så ut till ön med första färjan igår morse. Skulle stanna till idag, men sen vi hört SMHI:s prognos (nordostlig kuling) åkte vi iland igår kväll, pappa och jag. Vilket nog inte var så dumt, då flera färjeturer ställdes in idag pga hård vind.
Hur som! Igår spanade jag in läget på dräneringsfronten - det går framåt! :) Bortåt 70 m polyetenrör är nu nedgrävda, men sen återstår typ allt annat. Tror inte vi kommer bli sysslolösa i sommar, precis...









På väg till färjan mötte jag den här lille gynnaren:



Idag gick Eva och jag på marknad i Sävar i blåsvädret - men det regnade inte i alla fall. Några fynd? Nja... mjukkaka, såklart, och Eva hittade ett par fina kuddar. Och ett par monsterstövlar till Rasmus på loppis! :)

Nu är jag tillbaka i Piteå efter ett vått pitstop längs vägen. Bilen valde nämligen att indikera låg oljenivå - precis när det strilregnade som mest. Suck... fast det var tur att jag inte ignorerade varningen - oljestickan var nästan helt torr!! Kunde blivit en dyr historia...

Överväger ny cykeltur imorgon igen, men det är ganska mörka moln och rätt så blåsigt, så jag tror det får bli en annan dag. Minst en gång i veckan har jag tänkt! Det är bara det att kommande vecka är en kort sådan - jobbar bara tre dagar. Och tisdag-onsdag har jag ingen möjlighet att cykla. Äsch...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0