Felia

Suck. Telia har problem med telefonnätet på Holmön. De uppmanar folk att låsa sina mobiltelefoner mot 2G-nätet och dessutom skaffa telefoner med bra signalstyrka, då de just nu håller på med utbyggning av 4G-nätet och uppgradering av 2G-nätet på ön. Don't ask, jag bara refererar. Hur som: vad hjälper det min far som sen en vecka tillbaka inte får sin fasta telefon att funka??? Eller fast och fast, det är den gamla vanliga telefonen men den är numera kopplad mot mobilnätet då kopparnätet är i färd med att försvinna. Och enligt installatörerna ska det vara precis lika driftsäkert. Jojo. I söndags kväll lyckades jag komma igenom, men det var sista gången. Pappa lyckades också ringa till syrran den dagen, men hennes var det enda nummer av alla de han provade som han kom fram på. Känns inte sådär jättetryggt, särskilt som pappa den här tiden på året inte har några grannar inom synhåll. Tänk om det händer nåt!!

Jag skrev ett meddelande på Facebook om att den som träffade på honom gärna fick meddela att jag kommit mig helskinnad hem från Norge - och vips fick jag en hel hoper meddelanden om att han hade det bra och kunde observeras på affären, i Prästbacken, i Byviken osv. Så jag har haft ganska bra koll på honom! Han har nog känt sig iakttagen den här veckan... :)

Nu är han dock hos barnbarnen i Vännäsby, så jag har fått prata med honom. Skönt.

Och Telia? Eller Felia, som de numera heter i folkmun. Jo, nu har de erkänt att de har problem med en GSM-mast. Skulle visst åtgärdas i onsdags, tror jag det var. Funkar det nu? Oh nej. Samma röst som säger "just nu kan du inte nå det önskade numret" när man ringer. Just nu??? Mig lurar ni inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0