Ombyte förnöjer

Varför plocka en sort när man kan plocka två? I lördags avslutade jag årets blåbärsplockande med de fem sista litrarna. Har nog plockat nånstans kring 30 liter (för hand). Fast det blir nog inte mer än sisådär en femtedel kvar i min egen frys - resten är redan tingat... :)

Trots bilden nedan - det verkar bli ett eländigt lingonår på Holmön. Beklagar, Marie, men det kan se ut som att vår lingonhelg skiter sig. Du får väldigt gärna komma, förstås, men det kan bli mycket slit och lite resultat... Ska kolla hur landet ligger i Piteå med omnejd - med lite tur kanske det är bättre här - och isåfall fixar jag såklart några kilo till dig! :)

 

Kommentarer
Postat av: Marie

Aha, inget att göra åt om det är lite bär! Hittar du så shoppar jag gärna lite, men annars får det gå ändå.

2014-09-01 @ 14:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0