Mer bak

Nu får jag nog snart ta och ge mig. De 110 biskvierna är klara, några av dem med säsongsenlig dekoration:


Alltså, på min födelsedag var det bokmöte på stadsbibblan. Där är det nån slags tradition att man bjuder på fika när man fyller år. Så efter mötet, när chefen fick höra att jag fyllde, då var hans enda kommentar (med glimten i ögat): "Var är tårtan!?" Varpå jag på stående fot lovade att ta med nåt till enhetsmötet istället - fyra gånger per år träffas alla anställda inom kulturenheten, och till veckan är det dags igen. Därav fin-kakorna, kan ju inte göra chefen besviken! :-) 

(Det blir en sort till för den som inte gillar choklad, men den bakar jag kvällen innan.)

Tja, och så har jag en långpannekaka i ugnen, med choklad och valnötter. Upptäckte att jag hade såväl ägg som margarin som med marginal passerat bäst före-datumet (men som jag inte använde till biskvierna). Nåt att ta hem till jul... :-) 

Konsekvensen av bakandet är att jag nu har en rejäl disk igen. Och att köksgolvet behöver torkas. Det är bara ett dygn sen sist... Nåja, om en timme sitter jag i soffan och äter resterna av Nutella-fugden. Den var alldeles för god - livsfarlig! Dagens cyklande och promenerande var ett försök att minimera skadeverkningarna, om man säger så... ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0