Deckarmånad

Den här månaden går i ljudbokens tecken. Och då uteslutande deckare.

Började redan i januari med de första Lacey Flint-böckerna och har nu betat av trean (Odödlig) och fyran (En mörk och förvriden flod) - vilket är så långt som författaren hunnit skriva. Misstänker att jag kommer läsa femte boken på engelska så fort den kommer ut... ;)

Så är jag igång med Viveca Stens deckare från Sandhamn. Började med bok nummer fyra (I natt är du död), dumt nog. Tills vidare lämnar jag de första böckerna därhän, och har nu kopierat över femman (I stundens hetta) och sexan (I farans riktning) till min digispiller. Ser fram emot dem - bara det inte blir så mycket nederbörd imorgon räknar jag med en långpromenad på Trundön, och då ska jag komma ihåg att ta med spelaren! :)

Och dessutom har jag lyssnat på Sara Blædels De bortglömda. Riktigt bra! Men även där har jag tabbat mig. Boken är den sjunde om kriminalaren Louise Rick... jaja. Ska läsa åttan (Dödsstigen) vid tillfälle (finns en nia också men den är inte översatt än) men samma sak här - vet inte om jag kommer satsa på att backa i serien.



Sen då? Tja, jag botaniserade i vår mp3-hylla i Rosvik och tog - på vinst och förlust - Postcard killers som Liza Marklund skrivit ihop med den amerikanske thrillerförfattaren James Patterson. Har precis hört klart. Inte precis nån höjdare. Mest minnesvärt: när den svenska kvinnliga huvudpersonen förklarar för sin amerikanske dito vilket språk hennes buttre morfar pratar: "det är en nästan utdöd dialekt från hans hembygd". Vad han pratade? Pitemål!!

Sen har jag ju läst en hel radda barn- och ungdomsböcker också, såklart. Men om jag inte missminner mig hade jag ju tänkt gå bort från mina månatliga redovisningar, så ni får leva i ovisshet... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0