Blött

Det blev en blöt start på Öjeby kyrkmarknad/Piteå Summer Games i fredags - fast jag hann med ett kyrkmarknadsbesök mellan skurarna! Hälsade på en kollega i en av kyrkstugorna, köpte kokosbollar och mjukkaka, hade kramkalas med en ivrig liten fotbollsspelare (vars mamma jag också är kollega med). 




Sen hem och packa, och så söderut till Sävar, en kort natt och vidare ut till ön med första färjan igår morse. Där hade jag bland annat tänkt se målgången i årets upplaga av Postrodden - men så icke. Inställt på grund av hård vind... synd!

Solen tittade fram på eftermiddagen - för att inte tala om idag! Superfint! 






Nu är jag på färjan på väg iland - två veckor kvar till semestern. Capella ligger vid kaj, istället är det Helena Elisabeth som gjort tillfällig comeback. Kom med första turen med ett nödrop (Capella tar 150 passagerare, HE knappt 60 - och kön var rätt lång...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0