Ljudböcker

Vi har fixat nya fodral till våra mp3-ljudböcker. Blev rätt bra, tycker jag! :) Svartvita fodral som saknar baksidestext säljer inte riktigt lika bra...

 
 
Numera finns ett brett utbud på bibblan här i Rosvik, med en hel hoper böcker som jag själv har lust att lyssna på. Betar av dem, en i taget! :)

 
I mars har det - återigen - blivit mest deckare, nämligen dessa:

Peter May: Lewismannen
Bok två i en trilogi från Hebriderna - gillade denna ännu mer än den förra.

Lars Pettersson: Kautokeino, en blodig kniv
Brott och kulturkrockar i samisk miljö. Helt OK, men ingen höjdaruppläsning. Det retar mig en smula när t.ex. personnamn uttalas olika hela tiden. Karen Margrethe blir Karen Margarete, Karen Margareta etc.

Viveca Sten: I maktens skugga
Sjunde boken om Sandhamn. Lika bra som de tidigare.
 
... och så en icke-deckare:

Graeme Simsion: Projekt Rosie
Alltså, jag har bara lyssnat ett par timmar än, men jag är såld!
Läs om boken här. Och läs den! :)

Fast Rosviksborna tycker nog att jag är knäpp... jag var ute och gick i 1,5 timme mitt på dagen med boken i öronen - och fnittrade hysteriskt flera gånger. Fick en och annan blick... :)


Däremot kan jag hålla mig för skratt när min nya stegräknare trilskas. Rundan jag gick i dag borde ha renderat nånstans bortåt 10.000 steg - ändå har den lilla manicken stannat på knappt hälften. Alltså, visserligen råkade den bli lite blöt häromdagen (OK, jag erkänner, den hoppade av byxlinningen och ner i toan...) men ändå! Morr...!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0