Cykeltur

I ärlighetens namn fungerar min (dyra) fina motionscykel mest som pynt. Det är inte ofta jag tar mig i kragen och faktiskt använder den. Men ikväll, så! Jag lånade hem Jurassic World på DVD från stadsbibblan innan helgen, och nu har jag sett den. Funkade bra som motivation - trampade för glatta livet! Det funkar bäst att cykla när man ser på nåt spännande, nämligen. Typ Twister. Eller Jason Bourne. Eller James Bond. Eller galna muterade dinosaurier... :)
 
Hur långt jag hann? 42 km. Svetten skvätte - och nu funderar jag på om jag har nån glass i frysen. Som restitution. Det är jag väl värd...?
 
Filmen? Jo, den var väl helt OK. Rätt spännande, som sagt. Men det är ju ungefär samma koncept som vanligt. Galna vetenskapsmän som inte tänker på konsekvenserna, förrymda dinosaurier, testosteronstinna militärtyper som tror de har allt under kontroll, en hjälte som räddar livet på ett par barn som lyckas hamna mitt i skottlinjen, ja - ni fattar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0