Bokprat

Så var det maratonbokpratet på högstadiet i Norrfjärden då (plus ett par lågstadieklasser, inte att förglömma) - orsaken till att jag hade med mig 18 böcker till ön, som jag trodde att jag skulle hinna beta av:


Hann med elva - alltså, de flesta har jag läst sen tidigare, men inte skrivit stolpar och förberett, så jag fick gå igenom dem igen. Tog en del tid... och så blev det nattmangling natten till tisdagen för att hinna med det sista. Trött...!! Men tisdag eftermiddag stod jag i uppehållsrummet på Porsnässkolan och pratade i 3x30 min om 3x15 titlar för åk 7 (45 elever), åk 8 (76 elever) resp åk 9 (58 elever). Gick bra, var skitkul - men efteråt kände jag mig lite som en urvriden disktrasa... ;-) 

Kollegorna på bibblan i Norrfjärden hade fixat bokbord med de böcker som jag presenterade, och en hel del elever letade sig faktiskt dit efteråt. Måste räknas som bra betyg, antar jag? :-) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0