Deklaration

Hm. Ibland måste man prioritera. De senaste dagarna har friskvård/motion fått stryka på foten. Suck. Inga lunchpromenader då vädret visat sig från sin värsta sida. Inget cyklande framför TV:n - hade tänkt både igår kväll och nu ikväll, men igår höll jag ju på med allt möjligt tills jag stupade i säng, och nu ikväll har jag tagit mig i kragen och deklarerat. Vilket kompliceras av att jag och Eva sen ett par år tillbaka äger både hus och skog på Holmön... Fast det räknas som passiv näringsverksamhet och vi har inte gjort nånting speciellt som ska deklareras i år, så det är i ärlighetens namn inte så mycket som ska fyllas i. Men när man aldrig minns från år till år hur man gör, och dessutom måste leta fram t.ex. gårdsförsäkringar och bensinkvitton, så tar det gärna lite tid i alla fall (läs: timmar...). Och när man dessutom gärna skjuter upp det oundvikliga genom att titta på schlagermedley tar det ju ÄNNU längre tid... ;)

 
Men nu är det klart! Ett år till nästa gång!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0