Hus

Alltså... om jag vinner ett antal miljoner på Lotto i helgen, då är jag nästan frestad att köpa hus! Kåken i sig är väl inget att hoppa jämfota över, liten och i behov av en del renovering, och med fultegelfasad. Men. UTSIKTEN. To die for!!! Och adressen är inte så tokig för en fiskardotter: Laxstigen... ;)
 
Huset ligger bara ett stenkast från där jag bor, och jag har - mest på skämt - sagt att ska jag nånsin köpa hus i Piteåtrakten så skulle just Laxstigen ligga bra till.
 
Pappas kommentar? "Men i så fall blir du ju fast i Piteå". Gullpappa, tror han vill att jag flyttar närmare... :)

Huset:
(jag försökte sträcka mig över häcken när jag fotade...)



Och UTSIKTEN. Klubbgärdets småbåtshamn, vattnet, kvällssolen... inte dumt alls!!!



Vad kostar då det hela? Ehh... jo... alltså... det är nu det blir tydligt att läget är bra. För inte är det kåken i sig som gör att utgångspriset är satt till 1,7 miljoner!!! Tippar att det kommer landa högre än så, dessutom.

Som sagt, lottovinst i helgen, så...

... å andra sidan trivs jag väldigt bra i min lägenhet, och så är det ju väldigt lättsamt att bara ringa felanmälan när det är nåt som krånglar! Vilket jag fick göra häromkvällen när jag plötsligt blev utelåst. Alltså, jag HADE nyckel, men den funkade inte! Fick vänta trekvart på att väktarna från NVS Bevakning, som har jour utanför kontorstid, kom förbi. Tydligen är låskolvarna i de nya säkerhetsdörrarna dåligt monterade, för det här är ett "vanligt problem" som väktarna stött på flera gånger. Lösningen? Att slunga sig mot dörren med full kraft samtidigt som man tvingar runt nyckeln med en tång. Vips, så var låskolven i läge igen. Hur länge den håller sig på plats? Fan vet. Ska ringa fastighetsägaren och påtala att de måste komma och fixa så det inte händer igen. Roligare kan man ju ha det än att sitta i trapphuset på kvällarna och vänta på hjälp...
 
PS. Husannonsen:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-klubbgardet-pitea-kommun-laxstigen-21-9029636
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0