Gamtröjan

När jag gick på högstadiet - eller kanske var det gymnasiet - stickade mamma den här tröjan till mig. Jag älskar mönstret med flygande änder, men mamma var missnöjd och tyckte att de mest liknade gamar. Därav gamtröjan, som den fått heta sen dess.
Dock har jag inte använt den särskilt mycket. På den tiden det begav sig skulle tröjorna vara lååånga, och så skulle man vika in dem nederst. Minns ni? Populärt då, inte sen... dessutom var ärmarna i kortaste laget. Så tröjan har blivit liggande. Tills för ett tag sen, när en bekant på Holmön som gillar att sticka förbarmade sig över den, kortade av själva tröjan och gjorde längre ärmar. Hurra! Nu passar den! Gissa om det kommer bli mitt favvo-plagg framöver?! :-)


Kommentarer
Postat av: Marianne

Så himla fin!

2016-08-30 @ 08:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0