Holmöhelg

Jäklar vad det blåste i lördags morse när jag tog färjan till Holmön. Capella går visserligen väldigt bra i sjön, men hon rullade en hel del ändå. Det gick åt en och annan spypåse... fast för egen del klarade jag mig bra! :-)

Der regnade en del under lördagen, men frampå eftermiddagen kom vi oss ut i skogen en sväng. Pappa konstaterade att "nu har du väl blåbär så du klarar dig?" men kan man verkligen få för mycket? ;-)

På kvällen gjorde han tårta!

... och igår plockade jag mer blåbär... ;-) Fast sen sa ryggen klart och tydligt ifrån. Nu blir det inte ett enda bär till! (ehm, skulle vara lingon, då...)

Fin dag förresten!

På väg ner till färjan svängde vi förbi kyrkogården och mammas grav.

Närmast spegelblankt på Kvarken på väg tillbaka - jag hade tänkt läsa en bok men halvsov hela vägen... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0