Intensiv dag

Igår hann jag mycket! Cyklade till jobbet, gnodde på i full fart fram till klockan ett, flexade ut och cyklade vidare till Öjebyn och kyrkmarknaden, gick runt tre varv (utan att handla mer än varsin klubba åt syskonbarnen), cyklade hem, duschade och slängde i mig en macka, cyklade in till centrum, köpte två fina tröjor på halva priset, strosade lite längs gågatan, sammanstrålade med kollegan Eirin från Mosjøen och hennes man (på plats för att se barnbarnet spela fotboll i Piteå Summer Games), gick på café med dem, och sen kollade vi in den fantastiska paraden med fotbollslag från världens alla hörn! Sen hem för att packa och vattna. Planen var att köra ner till Sävar direkt, men där nånstans tog orken slut. Sov ett par timmar istället, satte väckarklockan på 03.30 och har kört ner nu på morgonen istället. Nu sitter jag i (hittills) ensamt majestät på färjan och väntar på avgång! Kunde ha tagit nästa tur kl 09.00, men så är det ju Postrodden på ön. Eller, den riktiga rodden är inställt pga för mycket (och fel) vind, men det blir en "minirodd" med de svenska båtarna i Byviken. Och den vill jag ju hinna se! Vilket jag inte skulle hunnit om jag tagit "sovmorgon"... ;-) 

Mörka moln igår eftermiddag, men de drog bort och det blev en fin kväll:


Kyrkbyn och kyrkmarknaden:





Så mysigt att träffa Eirin! 


Paraden!!! Lag från bl.a. Estland, Lettland, USA, Guatemala, Spanien, Norge, Kina, Malta, Finland och Ryssland. Totalt över 800 lag som spelar på typ varenda gräsplätt i Piteå med omnejd...! :-) 
















... och sist tågar arrangörerna,Öjeby IF.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0