Hipp hurra!

I helgen har vi firat Rasmus (6 år 7/6) och Lovisa (4 år 10/6) med dubbla barnkalas! I lördags var det Rasmus som hade Scooby Doo-tema och igår hade Lovisa prinsesskalas. Intensiv helg, med nöjda barn! :-) 

Jag gjorde badbaljetårtor till båda två, hittade tips på nätet för ett tag sen. Och syrran fixade kristyrfigurer (så slapp jag försöka få ihop nåt av marsipan - som antagligen inte sett klokt ut). 



I lördags höll vi till ute, men igår var det för kallt. Tur Eva & Rickard har ett rymligt vardagsrum! Fast när det blev dags att leka rusade barnen ut i alla fall - och faktiskt, solen valde att titta fram just då!

Blandade bilder från helgen...


Rasmus hjälpte mamma med tårtan, som vips försågs med både spöken och huggormar... 




Såpbubblesprutan som Rasmus fick blev en favorit hos alla, även de vuxna... ;-) 





Konstfullt utskuren vattenmelon som Rickards far med fru hade med sig. Nästan så man inte vågade skära i den...






Liten tröttis ville ha välling - men vägrade släppa taget om moster så jag fick fixa det hela med enhandsgrepp. Gick sådär... men mysigt med en liten skrutt i famnen! 




Ojoj, vad månde bliva? Lovisa fick ett sminkbord, och oanade mängder bijouterier... ;-) 



Ja, just det. Av mig och pappa fick barnen en kaninbur! Som med gemensamma krafter monterades ihop igår kväll. De ska få en kanin, nämligen. En dvärgvädur. Men den är inte leveransklar förrän kring midsommar, så det blir några långa veckor av väntan... ;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0