På ön

Igår kväll styrde pappa och jag kosan mot Sävar, och imorse fortsatte vi ut till Holmön. Röd dag idag, och så har jag faktiskt tagit ledigt imorgon. Inte dumt! Dagen har ägnats åt gräsklippning/-trimning, plantering av ny rhododendron (den jag köpte häromåret har kilat vidare), vattning (skulle behövas lite regn)... tja, och en stund halvsovandes på altanen. Kalla vindar idag, men sitter man där det är lä är det helt OK!

Nu funderar jag på att stryka de där sommargardinerna som hela våren blivit bortprioriterade. Hög tid!

Fint på kyrkogården:



Gammal och ny rhododendron - det är alltså den där lilla längst till höger (de sägs ju trivas tillsammans, passar mig bra för jag tycker de är så fina att jag gärna vill ha mer än en - även om det nog blir magert med blommor på de äldre - och större - buskarna i år):



Nyslaget på kusinens gård - vi hjälptes åt, pappa och jag (mest pappa...):




Fint bakom logen också - där får grönskan härja fritt! ;-) 




Jordgubbarna är på gång här hemma:


Ahh... häggen blommar! :-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0