Bagarstugan

Vby-gänget åkte hem med 11-färjan i söndags, och tur var väl det. Kön till 17-färjan var lååång! Jag var på plats kl 15.20, och redan då hade det kommit ner en hel del folk till Byviken. Faktiskt var jag den sista som fick plats ombord, övriga fick vänta till nästa tur. Puh, ibland har jag marginalerna på min sida! Visserligen hade det väl inte varit nån katastrof om jag fått vänta, men med tanke på att jag ju har 20 mil att köra hem är det skönt när det inte blir alltför sent.



(Sen är det ju fascinerade med alla dem som ställer sin väskor i kö men själva lyser med sin frånvaro...) 

Innan jag åkte hann jag vädra, städa, bädda och göra klar bagarstugan för säsongen. Och egentligen hade jag inte alls nån lust att åka därifrån... 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0