Höstfest

Förra lördagen var det höstfest på Piteå stadsbibliotek. Jag och Desiree jobbade helg och stod i lånedisken iförda varsin fjäderboa och hjälpte låntagarna med allt det "vanliga", medan andra kollegor fixade fika och ordnade med allt som behövdes kring själva festen. Det var konsert, presentation av en lokal kalender till förmån för cancerforskning (tror jag det var) - samt författarbesök med Martina Haag som fyllde lokalen till sista plats och drog ner många skratt. Jag blev lite starstruck när jag bytte några ord med Martina som konstaterade att "ni är så gulliga häruppe i Norrland" samt att vi var fina i våra boor (som ser jättefjompigt ut i plural). En på alla sätt lyckad dag!

... och sen begav jag mig ut på cykeltur efter jobbet. Trevligt, det också! Ankarskatan-Hällan-Storstrand-Strömbacka-golfbanan-Pitholm-Munksund-hemåt, och sen en lat kväll i soffan... ;-)

Vid Furunäset cyklade jag förbi de nybyggda eko-husen. Skulle inte haft nåt emot lägenheten längst upp i bortre hörnet. Utsikten går inte av för hackor.

Fast jag trivs ju bra där jag bor! Och nu snyggar fastighetsägaren till fasaderna, vilket är på tiden. Plåtarna kring balkonger + uppe vid taken har börjat bytas ut. Första bilden visar resultatet på huset längst ner på gatan, bild två huset närmast mitt och den tredje är gaveln på mitt hus. Ser onekligen lite bättre ut när den rostiga, buckliga plåten försvinner...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0