Broöppning

Igår trampade jag iväg för att plocka lingon - såg ett ställe inte långt från Havsbadet när jag cyklade förbi dagen före. Men innan jag hann börja plocka hörde jag en signal från Pitsundsbron och blev nyfiken. Jovisst, broöppning på gång! Det tämligen imponerande fartyget Navalis från Gibraltar var på väg ut genom Pitsundet. Rätt häftigt att se, faktiskt!

Sen blev det 7 kg lingon och 2 kg blåbär i lättplockad terräng innan jag styrde kosan hemåt igen. Allt det där jag egentligen hade tänkt beta av under helgen är fortfarande ogjort, men samtidigt gäller det ju att passa på att vara ute när det är finväder. Tids nog blir det regn och rusk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0