Sista?

Månntro om inte det här var årets sista lång-cykeltur (två helger framåt ska jag söderut, sen börjar det antagligen bli risk för halka...). Cyklade 6 mil, via stan där jag gick på Nolia-loppis (köpte fem äggkoppar) och sen PMU i Öjebyn (två äggkoppar till), och sen Böle-Roknäs-Edet-Svensbyn-Blåsmark-Hortlax-Edviken- Höglandsnäs-Pitsund-Skuthamn-Munksund och så hem. Härlig dag! Förutom kisspausen i ett snår som jag en sekund för sent insåg var fullt av brännässlor... ;-)

Mellan Edviken och Höglandsnäs visade sig vägen vara obetydligt mer än en kostig och jag hann undra om jag var helt fel ute. Fram kom jag! :-) Men dagens lärdom är att även om en väg är inritad på kartan är det inte per automatik så att den är i bra skick...

Sen jag kom hem har jag stort sett tagit igen mig på soffan (och sett Finnkampen), men så fick jag ett ryck och gjorde köttfärssås. Blev riktigt bra! (gjorde som syrran: köttbuljong, soja, tomatpuré, crème fraiche med soltorkade tomater - och så vräkte jag i lök och färska champinjoner)

Nu åter i soffan - med en bok. Men ögonlocken känns rätt tunga... ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0