Jagad

Dagens pulshöjare: att bli jagad av en ilsken älgko. Vilket hände när jag intet ont anande tog en promenad längs Kärleksstigen bort till småbåtshamnen i Munksund. Plötsligt stod den där med sin kalv - jag fick ta betäckning bakom en båt, vrålade för full hals och viftade med armarna när hon kom emot mig - två gånger, innan hon och kalven kom på andra tankar...

Så nu är det sista promenaden på ett tag, i alla fall åt det där hållet!! Tydligen är det inte första gången det händer - jag pratade efteråt med en kvinna som hörde mig vråla och ringde polisen när hon såg vad som var på gång. Det är flera som blivit jagade av just den här älgen och menar på att den är så aggressiv att den borde avlivas...









Jag hade mobilen i handen, hade precis fått ett sms från Eva, annars hade jag nog inte hunnit med att fotografera. Definitivt närmare än vad som kändes tryggt...! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0