Moster igen

I lördags morse kom hon till världen - min nya lilla systerdotter. En alldeles ljuvlig liten Clara!




Praktiskt för föräldrarna att jag och moffarn redan fanns på plats när de skulle ge sig iväg till BB... :-) 

Så vi barnvaktade hela dagen. Gick fint! På eftermiddagen fick vi åka och träffa det lilla livet, och Cornelia sammanfattade så här: "Hon äl söt. Hon äl liten. Mamma söpa (=köpte) hon." ;-) 

Hon fick stanna kvar på BB med sina föräldrar över natten, så jag nattade de stora barnen, och sov inne hos dem. Mysigt! Även om jag vaknade stup i kvarten - är inte van med alla ljud...! Framåt morgonen hade alla krupit över till "storsängen" och jag låg på rygg med ett barn på ena armen och två på den andra. Och precis då fick jag sendrag i ena benet. Inte skönt!! ;-) 










Storasystrarna var väldigt nyfikna på lillskruttan när hon kom hem, ville klappa och stryka och hålla henne hela tiden. Rasmus också till en början - fast sen fokuserade han mer på abborrarna som han och farfar pimplat tidigare på dagen... ;-) 


Stolt morfar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0