Independece Day II

Hur gick det här till?? 


Alltså. När jag jobbade på stadsbiblioteket i torsdags letade jag i deras rätt digra bestånd av filmer efter action och annat spännande att cykla till. Men hittade inget som lockade. Så på hemvägen gick jag förbi Hemmakväll - de säljer ut massor av begagnade filmer för en tia styck. Men inte heller där hittade jag nåt. Så då kollade jag in nyheterna och topplistan istället. "Hyr en film ett dygn för 60:-, eller tre filmer i en vecka för 150:-". Ehh... inget svårt val! Nya Bourne-filmen har jag varit nyfiken på, likaså "London has fallen". Men så var det den tredje... och det slutade med "Independece Resurgence". Av nån outgrundlig anledning - jag som aldrig ens föll för den första filmen (med undantag för Bill Pullman som jag alltid varit svag för). Förstnämnda film var helt OK även om jag nog tycker de föregående var bättre. Samma med den andra, den var rätt lik sin föregångare. Och så var det Independece, då. Och det är här jag undrar hur det gick till. Både det faktum att jag ens hyrde den, och så att jag faktiskt cyklat FYRA MIL nu ikväll medan jag sett den! Tydligen rycktes jag med i handlingen... ;-) Även om jag fnös emellanåt. För science fiction är verkligen inte min grej.

Hur som, ihop med den mil jag cyklade i morse är jag nu uppe i 29 mil sen årsskiftet. Not bad at all... :-D 

Och nu ska jag skynda mig att äta (mer) chokladkladdkaka innan midnatt för imorgon har jag 2-dag. Och så är det hög tid att sova några timmar. God natt! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0